المواطن

عاجل
داليا الحزاوي توضح أولادنا علي الإنترنت بشكل يومي أصبح واقع الترشيح للانتخابات الجمعية العمومية لمؤسسة اخبار اليوم: تحلم بالتغيير، تنطلق بالإنجازات" حملات مكثفة لتمهيد الطرق والنظافة وصيانة كشافات الكهرباء بمركز صدفا بأسيوط داليا الحزاوي تجيب..قبل انتهاء العام الدراسي ايه أهم السلبيات اللي تتمنوا يتم تداركها العام الدراسي القادم وكيل " الصحة " بالشرقية يشهد انتخابات نقابة أطباء الأسنان بالشرقية وزير التنمية المحليه يوجه المحافظات بتطبيق المواعيد الصيفية لفتح وغلق المحال العامة بكل قوة وحزم وتكثيف الحملات الرقابية المفاجئة على هامش مشاركتها في الدورة ال١٥ لحوار بتسبيرج للمناخ بالمانيا وزيرة البيئة تعقد لقاءا ثنائيا مع وزيرة الدولة الألمانية للمناخ احتفلت منظمة التعاون الدولي الكورية (كويكا) الحبيب النوبي يهنئ فخامة الرئيس عبد الفتاح السيسي رئيس الجمهورية بمناسبة الذكري 42 لعيد تحرير سيناء محافظ أسيوط يصدرقرارًا بندب المهندس أحمد فخرى للعمل مديرًا لمديرية الطرق والكبارى
رئيس مجلسي
الإدارة والتحرير
مسعد شاهين

السيسي يكشر عن أنيابه: "اللي عايز يلعب فى أمن مصر يخلص مني أنا الأول"

الأربعاء 31/يناير/2018 - 03:42 م
عبده أحمد عطا
طباعة
بشكل مفاجئ، علا صوت الرئيس عبد الفتاح السيسي، مكشرا عن أنيابه، غاضًا، مشيرا بسبابته إلى كافة الحاضرين فى قاعة الاحتفال بافتتاح حقل "ظهر" بمحافظة بورسعيد، اليوم الأربعاء، مؤكدا على أنه لا يخاف من "أهل الشر" حتى لو دفع حياته ثمنا لذلك.

وقال الرئيس السيسي: "على الجميع من أبناء الشعب المصري، أن يتعلموا يعني إيه دولة"، مشيرا إلى أن بعض الناس تتحدث بكلام يضر مصالح الدولة المصرية.

وهدأ الرئيس السيسي قليلا، ثم عاود الإنفعال مرة أخري، وكأن هناك شئ يخفيه على المصريين، لكي لا يقلقهم أكثر من ذلك، قائلا: "قسمًا بالله.. اللي إنتوا شايفينه دا مكنش هيحصل لولا الاستقرار وثبات المصريين، الحقل دا يمثل إنتاج 60% من إنتاج الكهرباء في مصر، طب الكهرباء كلها بتجي منين؟!، محدش يتكلم عن بلده ويبقى عايز يضيعها ويقول دي حقوق الـ100 مليون".

ولخص الرئيس مخاوفه على مصر والمصريين فى جملتين، مخاطبًا فيهما كافة العابثين بمقدرات الوطن: "ميصحش حد يلعب في أمن مصر وإحنا موجودين، اللي عايز يلعب في أمن مصر يخلص مني الأول، أنا أروح بس الـ100 مليون يعيشوا".

وتابع الرئيس: "الكلام اللي اتعمل من 7-8 سنين مش هيتكرر في مصر، اللي مانجحش وقتها عايزين تنجحوه دلوقتي، أمن واستقرار مصر ثمنه حياتي وحياة الجيش، محدش يفكر يدخل معايا في الموضوع دا أنا مش سياسي ومش بتاع كلام، إحنا مش بنمشي البلد بالكلام، وأي حد يفكر إنه يقرب منها، أنا هقول للمصريين انزلوا تاني ادوني تفويض قدام الأشرار، أنا ما بخافش من حد .. أنا مبخافش إلا من ربنا وعلى مصر بس".

أخبار تهمك

هل تتوقع تألق إمام عاشور مع الأهلي هذا الموسم....؟

هل تتوقع تألق إمام عاشور مع الأهلي هذا الموسم....؟
ads
ads
ads
ads
ads