المواطن

رئيس مجلسي
الإدارة والتحرير
مسعد شاهين

محمد إمام: الفيشاوي يعيش بأفكار غربية وسط مجتمع شرقي متحفظ

الأحد 24/سبتمبر/2017 - 05:26 م
نورا عبد العظيم
طباعة
نشر الفنان محمد إمام منشور على حسابه الرسمي بموقع التواصل الاجتماعي "إنستجرام"، يؤكد فيه خطأ أحمد الفيشاوي، أثناء حفل افتتاح مهرجان الجونة السينمائي، ولكنه يلتمس له العذر بأنه يعيش بأفكار غربية في مجتمع شرقي متحفظ".

حيث قال محمد إمام نصا: أنا بحب أحمد الفيشاوي.. مشكلة أحمد إنه عايش بدماغ غربي في مجتمع شرقي متحفظ جدًا، بيغلطوا آه بس مايحبوش اللي بيحبوهم يغلطوا، أنا عشت مع أحمد أيام في بيت الأستاذ فاروق الفيشاوي ومدام سمية الألفي وماشفتش منهم غير كل حب.. الأستاذ فاروق من ألطف الشخصيات اللي ممكن تشوفها في حياتك، ومدام سمية من أجمل الأمهات (ده غير إن أول مسلسل ليا في حياتي كان مع الاتنين دول".

واستكمل إمام: "على فكرة أحمد الفيشاوي ده من أقوى الممثلين اللي في مصر.. سيبوه يعيش حياته زي ماهو عاوز وإنتوا عيشوا حياتكم زي مانتوا عاوزين"، مضيفا "البوست ده مش دفاعًا عن أحمد، هو فعلًا غلط واعتذر، بس كان فيه كلمتين لازم أقولهم بحق العيش والملح والعِشرة اللي بينا".

يذكر أن أول أعمال محمد إمام مسلسل كناريا وشركاه للفنان فاروق الفيشاوي وسمية الألفي ولوسي"، وإخراج إسماعيل عبد الحافظ، وتأليف أسامة أنور عكاشة.

أخبار تهمك

هل تتوقع تألق إمام عاشور مع الأهلي هذا الموسم....؟

هل تتوقع تألق إمام عاشور مع الأهلي هذا الموسم....؟
ads
ads
ads
ads
ads