المواطن

رئيس مجلسي
الإدارة والتحرير
مسعد شاهين

فيديو | الحضانة الانترناشونال مش أمان .. طفل يتجول في شوارع التجمع الخامس

الأربعاء 13/فبراير/2019 - 02:37 م
ياسمين شهاب
طباعة
أذاع برنامج كل يوم، أمس الثلاثاء الموافق 12 فبراير 2019، تقريرًا عن إهمال الحضانات سواء الخاصة أو الحكومية، ويقدمه الإعلامي وائل الإبراشي والإعلامية خلود زهران ويذاع على فضائية on E.

برنامج كل يوم يعرض قضية إهمال الحضانات في مصر
وعرضت الإعلامية خلود زهران في برنامج كل يوم قصة إهمال في حضانة بمنطقة التجمع الخامس تركت طفل يخرج منها ويسير في شوارع المنطقة حتى عثرت عليه سيدة تدعى دينا محمد قامت بمساعدته ونشر ما حدث عبر مواقع التواصل الاجتماعي.

برنامج كل يوم
وقالت دينا محمد من خلال مداخلة هاتفية في برنامج كل يوم: كنت في التجمع الأول في حدود الساعه 11ونص ومروحه ماشية في لقيت طفل ماشي في وسط الطريق اللى فى عربيات أول لما شافني بدأ يخاف وكان حافي ونزلت من العربية وشكله شيك وابن ناس وسألت الولد أنت مين وساكن فين ولكن ماكنش بيرد وحسيت أنه مش فاهم واتكلمت معاه انجليزى وبدأ يرد عليا أن اسمه آدم، وأخذته وقعدنا نلف في الشوارع المنطقة يمكن يعرف بيته بس معرفش بيته.

برنامج كل يوم..إهمال في حضانة بمنطقة التجمع الخامس
وأضافت دينا محمد في برنامج كل يوم : وسألت البوابين وحد منهم قالى أن شاف الولد ده مامته بتنزله في حضانة على أول الشارع، وروحنا الحضانة وقعدنا نخبط ووقفنا كتير لحد مافى حد فتح لينا، واكتشفت لما دخلت أنهم مش حاسين أصلًا أن الولد مش موجود في الحضانة و تفاجأوا قولتها أنا مش هسلم الولد إلا لم أهله يجوا، فعلًا كلمت والد الطفل وحكيت له على اللي حصل.

اقرأ أيضا: فيديو.. جلسة تصوير تسلط الضوء على معاناة أطفال الشوارع

هل تتوقع تألق إمام عاشور مع الأهلي هذا الموسم....؟

هل تتوقع تألق إمام عاشور مع الأهلي هذا الموسم....؟
ads
ads
ads
ads
ads