المواطن

عاجل
فرغانة الساحرة وزير الخارجية يتلقى اتصالاً هاتفياً من وزير خارجية بولندا وزير التجارة والصناعة يعلن نجاح المكتب التجاري المصري في أوتاوا في رفع الحظر المفروض على صادرات الفراولة المصرية الطازجة إلى كندا في ضوء توجيهات وزير التجارة والصناعة بتأهيل المصدرين المصريين وفقا للمعايير العالمية جمارك السلوم تضبط محاولة تهريب كمية من السجائر الأجنبية الصنع الغير خالصة الضرائب والرسوم استعدادات مكثفة لاستضافة البطولة الافريقيه لكمال الاجسام في مصر 2024 بحضور سفير الصين بالقاهرة : وفد جمعيه الصداقه المصريه الصينيه يلتقى بوفد صيني يراسه سكرتير لجنه الحزب الشيوعي الصيني عن منطقه شاويانج وزارة الداخلية تكرم المقدم مؤمن سعيد عويس سلام لتفانيه في عمله رئيس إتحاد شباب الجامعات المصرية والعربية يهنئ الرئيس عبد الفتاح السيسي بالتقدم الجديد لجامعة القاهرة في تصنيف QS البريطا بالصور ...سفارة اليونان بالقاهرة تنظم احتفالية موسيقية مخصصة لموسيقي "ريبيتيكو بمناسبة العيد الوطنى
رئيس مجلسي
الإدارة والتحرير
مسعد شاهين

مشاهد لا تنسى | أحلى حاجة في الحب لما تحس أنك بتتحب

الخميس 14/فبراير/2019 - 08:01 م
ميار محمود
طباعة
في يوم عيد الحب " valentine's Day "، يحتفل كل حبيب مع حبيبه ويتبادلا الهدايا، ولكن ترى ما هو الحب ؟، طرح الفنان أحمد حلمي هذا السؤال على اصدقائه، وهو يجسد شخصية "مجدي"، في فيلم "أكس لارج"، وكانت إجابتهم مختلفة، فلكل منا منظوره الشخصي والفريد عن الحب.

مشاهد لا تنسى

سؤال إلى أصدقائي الأعزاء ما هو الحب ؟

1- الحب استقلال طبعا علاقة بين اتنين وبسX وY يعني مفيش حد في النص بملكة ويملكني بس ما يخنقنيش انا بس اللي اخنقة لازم يحس اني في حياتة رقم واحد.

2-الحب بالنسبة لي ضعف وانا مش ضعيفة بس اللي زيي من جواة ارق بكتير من اللي الناس شايفاة وبحتاج حبيبي قوي بس بخاف من ضعف الحب.

3-احلي حاجة في الحب نعومتة وحببتك وهي جنبك وعينيها بتقولك عايزاك ومتبعدتش عني.

4-احلي حاجة في الحب التهور لما تحس بهبوط حاد في الدورة الدموية وقشعرة في كل جسمك وتحس ان قلبك بيصقف لما يتعملك add علي الـ facebook لحظة الزمن بيقف عندها.

5-الحب عندي انها ماتنتقدنيش وتسيبني احبها بطريقتي وتسمع كلام ماما وتسمع كلام خالتي ماما وخالتي ماما وخالتي.
بس بس بس.
6-الحب بالنسبة لي ان اللي بحبة احس اني مطمنة وانا معاة ووقت ما بحتاجلة بلاقية عايزة احس انة ابويا وابني وجوزي وصاحبي في نفس الوقت كلها حاجات متلخبطة من واحدة متلخبطة.

7-كل الناس ممكن تختلف علي ان اية هي احلي حاجة في الحب مستحيل تلاقي حد رأية زي التاني لكن اللي انا متأكد من انهم هيتفقوا علية ان احلي حاجة في الحب لما تحس انك بتتحب

8-ولكن يقول نزار قباني:
وتسألني ما الحب ؟ الحب أن اكتفي بك... ولا اكتفي منك ابداااااااا !!!


اقرأ أيضًا: مشاهد لا تنسى | متظلمنيش يا عم مجاهد لا مؤاخذة يعني مغرفة الفول اللي كانت بمليم بقت دلوقتي بنص ريال

أخبار تهمك

هل تتوقع تألق إمام عاشور مع الأهلي هذا الموسم....؟

هل تتوقع تألق إمام عاشور مع الأهلي هذا الموسم....؟
ads
ads
ads
ads
ads