المواطن

رئيس مجلسي
الإدارة والتحرير
مسعد شاهين

مجدي الهواري يطلق سؤال ناري حول روبي

الأحد 17/فبراير/2019 - 02:53 م
ريهام كمال
طباعة
كشف المخرج مجدي الهواري، عن رأيه في أداء الفنانة روبي في مسلسل أهو ده اللي صار، الذي تم بدء عرضه على شاشة قناة  On drama و On E و MBC .

واكد مجدي الهواري على حسابه الرسمي بموقع تبادل الصور والفيديوهات الشهير "إنستجرام"، أن أداء روبي في المسلسل رائع، معبرًا عن إعجابه الشديد بأدائها.

ونشر صورة الفنانة روبي على بوستر المسلسل، معلقًا "سؤال محيرني .. هي ليه حد بحجم موهبة روبي في التمثيل مش واخده حقها عندنا !! يمكن علشان ما بدأتش بالأعمال العظيمة زي فاتن حمامة ولا زي الساحرة سعاد حسني وكتير كتير هنا وبره جاتلهم الفرصة من اول يوم ولاعلشان الانطباع الاول بيفضل مسيطر !!!". 

وأضاف الهواري: "من وجهة نظري ديه لو بره وبحجم موهبتها ديه وسنها الصغير ده ممكن تبقي واحدة من الكباراوي..وخالص.. لانها صوت وصورة وإحساس وطعم معندناش زيه.. وزي #العالميات وكتير منهن!! مش عايز اذكر حد من هنا علشان مبقاش الدبة اللي كلت صاحبها وبدل ما البوست ده يبقي في مصلحة روبي يتحول ضدها لو جبت سيرة حد من عمالقة النجمات 🤭في العقود الاخيرة من تاريخ الفن المصري".

اقرأ أيضًا: صورة| غيرة الفنانين.. هذا ما فعلته لقاء الخميسي بعد روبي

وتابع: "مقارنة لا قدر الله ولا سمح الله ولا حاجة اللي كلهم كانت بدايتهم مش جامدة خالص وتألقوا بعد كده وأثبتوا أنهم موهبين زي روبي في المسلسل اللي بيتعرض دلوقتي ومحدش كتير واخد باله منه.. وسحر التمثيل اللي بتمثله وإزاي بيفصلك عن عملك وصناعتك وتطير معاها بإحساس موهوبة إلي عالم التصديق!!".

وأضاف: "ومش هاخاف وأنا بقول كده بكل شجاعة ومش هيهمني الناس اللي شايفة ده ومش قادرة تقولوا علشان هي ياعيني معملتش دور في حياتها يخلينا نقدرها بالشكل الكافي وحتي لو كانت بدأت بــ ليه بيداري كده !!".. براڤو روبي am a big fan.. إجابة السؤال اهو ده اللي صار".

تدور أحداث مسلسل اهو ده اللي صار حول ٣ مراحل تاريخية مختلفة، يتناول خلالها قصص الحب والرومانسية والعلاقات الاجتماعية خلال 100 عام، ما بين عامي "1918 - 2018"، فى مزج بين أحوال الطبقات الدنيا والأرستقراطية.

مسلسل اهو ده اللي صار بطولة كل من "روبي، احمد داوود، سوسن بدر" وهو من تأليف عبد الرحيم كمال ومن أخراج حاتم علي، وتدور أحداثه في إطار درامي اجتماعي خلال حقبة زمنية تصل إلى 100 عام.

اقرأ أيضًا: المخرج مجدي الهواري يدعم ابنه في فيلمه الجديد العفاريت

أخبار تهمك

هل تتوقع تألق إمام عاشور مع الأهلي هذا الموسم....؟

هل تتوقع تألق إمام عاشور مع الأهلي هذا الموسم....؟
ads
ads
ads
ads
ads