المواطن

عاجل
فرغانة الساحرة وزير الخارجية يتلقى اتصالاً هاتفياً من وزير خارجية بولندا وزير التجارة والصناعة يعلن نجاح المكتب التجاري المصري في أوتاوا في رفع الحظر المفروض على صادرات الفراولة المصرية الطازجة إلى كندا في ضوء توجيهات وزير التجارة والصناعة بتأهيل المصدرين المصريين وفقا للمعايير العالمية جمارك السلوم تضبط محاولة تهريب كمية من السجائر الأجنبية الصنع الغير خالصة الضرائب والرسوم استعدادات مكثفة لاستضافة البطولة الافريقيه لكمال الاجسام في مصر 2024 بحضور سفير الصين بالقاهرة : وفد جمعيه الصداقه المصريه الصينيه يلتقى بوفد صيني يراسه سكرتير لجنه الحزب الشيوعي الصيني عن منطقه شاويانج وزارة الداخلية تكرم المقدم مؤمن سعيد عويس سلام لتفانيه في عمله رئيس إتحاد شباب الجامعات المصرية والعربية يهنئ الرئيس عبد الفتاح السيسي بالتقدم الجديد لجامعة القاهرة في تصنيف QS البريطا بالصور ...سفارة اليونان بالقاهرة تنظم احتفالية موسيقية مخصصة لموسيقي "ريبيتيكو بمناسبة العيد الوطنى
رئيس مجلسي
الإدارة والتحرير
مسعد شاهين

السيسي للعميد ياسر وهبة في يوم الشهيد 2019: احنا مش جايين عشان نكرمهم

الأحد 10/مارس/2019 - 02:14 م
وسيم عفيفي
طباعة
استهل الرئيس عبد الفتاح السيسي كلمته في احتفالات مصر بـ يوم الشهيد 2019 خلال الندوة التثقيفية الـ30 للقوات المسلحة، بالرد على العميد ياسر وهبة.

الرئيس السيسي يحتفل بـ يوم الشهيد خلال الندوة التثقيفية الـ30
ورد الرئيس السيسي ردًا على العميد ياسر وهبة في الندوة التثقيفية الـ30 ، قائلاً «لا إحنا مش جايين عشان التكريم ولا عشان نكرم شهداؤنا .. إحنا جايين عشان الشرف، عشان ناخد الشرف بإننا نشوف أسر الشهداء».

وقال الرئيس خلال كلمته في الندوة التثقيفية الـ30 للقوات المسلحة بمناسبة يوم الشهيد 2019 في مركز المنارة «دايما بسأل أسر الشهداء انتو مش عايزين حاجة بس بلاقي نفسي هيعوزوا إيه ولو هقدم هقدملهم إيه ؟! دول قدموا ولادهم وأزواجهم وآباءهم فداء مصر».

اقرأ أيضًا: الرئيس السيسي يكرم أسماء عدد من الشهداء خلال الندوة التثقيفية
ووجه الرئيس السيسي سؤالًا للحضور في مركز المنارة خلال احتفالات مصر بفعاليات يوم الشهيد 2019 ، قائلًا «يا ترى بندي القوات المسلحة والشرطة إيه ؟ مرتبات ؟ لا والله لا حصلت ولا هتحصل إنهم يقولوا إحنا هنكمل لما ناخد مرتبات، لو قلت ليكم الأرقام بتاعت المرتبات اللي في الجيش والشرطة هتتصدموا لإنها أرقام متواضعة جداً، ومحدش أبدا طلب زيادة ولا قال إحنا بنقدم أرواحنا وسايبين ولادنا وممكن نسيبهم على طول».


أخبار تهمك

هل تتوقع تألق إمام عاشور مع الأهلي هذا الموسم....؟

هل تتوقع تألق إمام عاشور مع الأهلي هذا الموسم....؟
ads
ads
ads
ads
ads