المواطن

رئيس مجلسي
الإدارة والتحرير
مسعد شاهين

امرأة في مشهد| أوعدني اننا هنتجوز.. الجواز عمره ما يكون وعد

الجمعة 22/مارس/2019 - 01:17 م
امراة في مشهد
امراة في مشهد
ندى محمد
طباعة
تعتبر السينما ملجأ لكثير من الأفراد الذين يذهبون إليها لأنها تعبر عن أشياء بداخلهم وذلك من خلال كلمات بعض المشاهد، وبالأخص امرأة في مشهد.

امرأة في مشهد
تتأثر السيدات كثيرًا بكلام بعضهن وخاصة إذا كان الحديث من امرأة مثلهن، ويوجد بعض المشاهد المؤثرة لبعض الفنانات التي لا زالت عالقة في أذهاننا حتى هذا الوقت، لقوم معانيها وصدق الحديث فيها.

امرأة في مشهد اليوم من فيلم دمي ودموعي وابتسامتي، هو يعتبر من أهم الأعمال السينمائية التي عرضت مشكلات الفتاة في السينما ونال اعجاب الكثير من المشاهدين حيث دار المشهد بين نجلاء فتحي (ناهد) نور الشريف(عصام)، كالآتي:

امرأة في مشهد
- لازم نُحطهم قدام الأمر الواقع
= نتجوز ؟ دلوقتي ؟ مش ممكن
- أخطبني منهم، ونتجوز بعد ما تتخرج
= برضو ما أقدرش، وكمان مش معقول يقبلوني ويرفضوا مليونير !
- أوعدني اننا هنتجوز، وانا هرفض سعيد وهصمم على رفضي
= بس الجواز عمره ما يكون وعد، الجواز يعني أخدك أتجوزك، حتى لو ما رضيوش أهلك، ما حدش يقدر يوعد بحاجة ما يقدرش عليها، انا ما أقدرش دلوقتي عالجواز وما عرفش بكرة هقدر ولا مقدرش ! يمكن أموت يمكن ما شتغلش، كل اللي أقدر عليه دلوقتي اني بحبك وأتمنى أتجوزك، اتمنى اسافر برة، اتمنى ابقى مليونير، لكن ما قدرش أوعد اني هسافر برة او أوعد اني هتجوز، الاماني حاجة والوعد حاجة تانية
- وانا اعمل ايه ؟
= انتِ اللي تقرري مش انا، انا اقدر اذاكر لغاية ماانجح بعديها أقرر اني اشتغل بعديها أقرر اني اتجوز يمكن بعد سنتين يمكن بعد عشرة، تقدري تستنيني دة كله ؟ انتِ اللي تقرري مش انا

اقرأ أيضا| امرأة في مشهد | أنا بحبك عشان أخليك تتصرف بحرية مش أقيدك


أخبار تهمك

ads
ads
ماهو أفضل مسلسل حتى الأن في رمضان 2019؟

ماهو أفضل مسلسل حتى الأن في رمضان 2019؟
ads
ads
ads
ads
ads
ads
ads
ads
ads
ads
ads