المواطن

عاجل
حملات مكثفة لتمهيد الطرق والنظافة وصيانة كشافات الكهرباء بمركز صدفا بأسيوط داليا الحزاوي تجيب..قبل انتهاء العام الدراسي ايه أهم السلبيات اللي تتمنوا يتم تداركها العام الدراسي القادم وكيل " الصحة " بالشرقية يشهد انتخابات نقابة أطباء الأسنان بالشرقية وزير التنمية المحليه يوجه المحافظات بتطبيق المواعيد الصيفية لفتح وغلق المحال العامة بكل قوة وحزم وتكثيف الحملات الرقابية المفاجئة على هامش مشاركتها في الدورة ال١٥ لحوار بتسبيرج للمناخ بالمانيا وزيرة البيئة تعقد لقاءا ثنائيا مع وزيرة الدولة الألمانية للمناخ احتفلت منظمة التعاون الدولي الكورية (كويكا) الحبيب النوبي يهنئ فخامة الرئيس عبد الفتاح السيسي رئيس الجمهورية بمناسبة الذكري 42 لعيد تحرير سيناء محافظ أسيوط يصدرقرارًا بندب المهندس أحمد فخرى للعمل مديرًا لمديرية الطرق والكبارى في الذكرى الـ 42 لعيد تحرير سيناء.. قيادي بمستقبل وطن : بطولات رجال القوات المسلحة عظيمة وخالدة إنطلاق فعاليات البطولة العربية العسكرية للفروسية بنادى الفروسية بمدينة مصر للألعاب الأولمبية بالعاصمة الإدارية الجديدة
رئيس مجلسي
الإدارة والتحرير
مسعد شاهين

امرأة في مشهد| المفروض انك انت تحافظ على كرامتي

الخميس 13/يونيو/2019 - 10:47 م
امرأة في مشهد
امرأة في مشهد
ندى محمد
طباعة
تعتبر السينما ملجأ لكثير من الأفراد الذين يذهبون إليها لأنها تعبر عن أشياء بداخلهم وذلك من خلال كلمات بعض المشاهد، وبالأخص امرأة في مشهد.

امرأة في مشهد
تتأثر السيدات كثيرًا بكلام بعضهن وخاصة إذا كان الحديث من امرأة مثلهن، ويوجد بعض المشاهد المؤثرة لبعض الفنانات التي لا زالت عالقة في أذهاننا حتى هذا الوقت، لقوم معانيها وصدق الحديث فيها.

وامرأة في مشهد اليوم من فيلم « زوجة رجل مهم »، يعتبر من الأفلام التي أثرت في الجمهور بينما دار المشهد بين الفنان الراحل أحمد زكي والفنانة ميرفت أمين وجاء نص المشهد كالآتي.

_كان لازم تحرجيني قدام الناس... انتي مالك ومال المناقشات دي،، وكمان عايزانى انسحب من الحفله وأخرج عشان ينحسب عليا موقف،، حاجه غريبه والله
انتي ليه مش عاوزه تقدري ظروف شغلي؟!

=بس بقى كفايه،، شغلك شغلك وانا ماليش حساب عندك خالص،، كرامتي لما اتهان قدام الناس ده مبيأثرش فيك،، واحد جاهل زي ده لما يهزأني وشويه المنافقين اللي حواليه يضحكو عليا ده مالوش إعتبار عندك؟!

_انتي ازاي تكلميني باللهجه دي
=وانت ازاي تعاملني بالاسلوب ده،، يا حضرة الضابط المهم انا بردو مراتك او المفروض اكون كده
يعني إيه

=يعني المفروض انك انت تحافظ على كرامتي،، مش تضحك وتسكت وتجامل
_يعني تغلطي وعاوزني ادافع عنك
=ايوا،، وبعدين انا مغلطتش انا قولت الحقيقة اللي لازم تتقال
_مش هي دي الحقيقه

=طبعا لازم تبرر موقفك الفظيع ده
_انا مسمحلكيش تكلميني باللهجه دي
=تسمح ولا متسمحش مش هي المشكله انا هرجع الجامعه من بكره وهبقي تلميذه فعلا..

اقرأ أيضا| امرأة في مشهد| هو كده أنا أخطب وانتي تتجوزي

أخبار تهمك

هل تتوقع تألق إمام عاشور مع الأهلي هذا الموسم....؟

هل تتوقع تألق إمام عاشور مع الأهلي هذا الموسم....؟
ads
ads
ads
ads
ads