المواطن

رئيس مجلسي
الإدارة والتحرير
مسعد شاهين

«فيديو» | شقيق محمد علي يهاجمه: أكلت مال اليتامى وميراث أخوك

الأربعاء 11/سبتمبر/2019 - 10:26 م
شقيق محمد علي
شقيق محمد علي
طباعة
نشرت صفحة EGY30 عبر موقع التواصل الاجتماعي فيس بوك، فيديو ظهر فيه شقيق محمد علي «المقاول الهارب وصاحب شركة أملاك»، كشف فيه عن استيلاء شقيقه على ميراث أخيه وتفاصيل مشكلاته المالية مع أمه وأبيه.

شقيق محمد علي: لهذا السبب ظهرت في الفيديو

أوضح شقيق محمد علي أن سبب ظهوره في الفيديو الذي يكشف فيه مشاكل شخصية هو انخداع الكثيرين في شخصية المقاول الهارب والذين وصفوه بأنه مناضل قائلاً « أنا استغربت إن محمد يتوصف بالمناضل، نضال ايه ده يا محمد».


وتابع شقيق محمد علي في الفيديو الذي نشرته صفحة EGY30 متساءلاً «أخبار مارينا إيه والجيت واللانشات والفيلل والخمرة والنسوان، أنا بس مش عاوز أتكلم، بس اللي جاي تقيل يا محمد». 

شقيق محمد علي في فيديو له: ذليت أبوك ودخلتنا المحاكم

وكشف شقيق محمد علي «صاحب شركة أملاك»، عن مشكلات بين أخيه ووالديه قائلاً «من النضال إنك تدي بلوك لأبوك وأمك، أبوك الراجل الكبير اللي ذليته وخليت سكرتيرك يرد عليه ويقله مش فاضين، دا غير أمك اللي رفعت عليك قضية بسبب فلوس أخوك الميت اللي انت سرقتها».

وأوضح شقيق محمد علي أن أخيهما الثالث إبراهيم توفي وقام صاحب شركة أملاك بالاستيلاء عليها وترك أولاده في إيجار جديد ويعيش بالاقتراض من أجل دخول المدارس، قائلاً «انت سرقت فلوس أخوك وورث عياله وبيلموا دلوقتي لهم عشان يدخلوا المدارس».

ووجه شقيق محمد علي رسالة إلى صاحب شركة أملاك قائلاً «أنا مشفتش غير نضال في مارينا وفيرمونت، هل كنت بتروح النجوع والقرى وتناضل مثلاً، النضال انك تاكل فلوس اخوك الميت، إيه ده يا محمد، انت جنون الشهرة عاميك، انا مش عاوز اقول كنت بتعمل ايه عشان تطلع في لقطتين تلاتة، وبعد ما لقيت نفسك مغمور محدش عارفك، تقوم تتكلم زي الناس الهبلة، فتتشهر».

واختتم شقيق محمد علي كلامه قائلاً «انت طلعت وقلت هجاوب على كل أسئلتكم، فرد عليا»

أخبار تهمك

ads
ads
ماهو أفضل مسلسل حتى الأن في رمضان 2019؟

ماهو أفضل مسلسل حتى الأن في رمضان 2019؟
ads
ads
ads
ads
ads
ads
ads
ads
ads
ads
ads