المواطن

رئيس مجلسي
الإدارة والتحرير
مسعد شاهين

مجدي عبد الغني يهاجم إدارة القطبين وينتقد الصفقات

الأربعاء 21/سبتمبر/2022 - 01:03 ص
مجدي عبد الغني
مجدي عبد الغني
أمل سعداوي
طباعة


لا يزال مجدي عبد الغني، الإعلامي بأحد القنوات الفضائية ولاعب الأهلي، ومنتخب مصر السابق، حديث الجميع حتى تصدر محركات البحث "جوجل" بعد تأكيده أن عقد أحمد مصطفى "زيزو"، مع الفارس الأبيض مبالغ فيه، بجانب حديثه عن تعاقدات المارد الأحمر.

أمر مبالغ فيه

وكان نادي الزمالك، قد أعلن في وقت سابق عن تجديد عقد من أحمد مصطفى زيزو لمدة 3 سنوات، مقابل مبلغ يتخطى المائة مليون جنيه.

وقال "عبد الغني"، خلال برنامجه "ملعب البلدوزر" عبر قناة "الشمس" :" زيزو هو أفضل لاعب في مصر حاليًا وأظهر مهارات عالية في الموسم الماضي، ولكن وأنا بتعاقد معاه أنا عارف إني هرجع الفلوس دي ولا الفلوس دي طايرة مني؟ تجديد عقد زيزو بهذا المبلغ الكبير أمر غريب جدًا، الوضع الطبيعي في أي مكان في العالم حتى بلاد أفريقيا اللي هي بتصدر لعيبة لجميع دول العالم، مابيتعاقدوش كده وخلاص، ينظرون للمقابل المادي كبير ولا صغير، أنا هقدر أدفعه ولا لا، وهتصرف في المبلغ منين، والوضع الطبيعى أنه سيحسب تلك الأمور قبل التعاقد مع أي لاعب، هيلاقي إنها مش ماشية معاه، هيقوله متشكرين حتى لو هو هيجبله (إكسير الحياة)، حتى لو هيجبله الدوري أو الكأس أو أفريقيا وجميع البطولات".

وأضاف "عبد الغني":" إحنا بنعمل إيه في كرة القدم في مصر؟ إحنا بنعمل سمك لبن تمر هندي، إحنا بندفع تلك المبالغ حتى لا ينتقل اللاعب لأي نادٍ! ما يروح أي نادي، إيه المشكلة، العالم كله بيعاني حتى إنجلترا إللي بتدفع ملايين الجنيهات الإسترليني لديها مشاكل نفس الأمر في ألمانيا وسويسرا كل دول العالم عندها مشاكل، وهو إحنا مش عندنا مشكلة؟ احنا عندنا مشكلة، نقعد ندفع فلوس بالطريقة دي! الأرقام دي تطلع واحنا عندنا مشكلة إزاي! قولولي يمكن أنا مابفهمش".

وتابع:" غصب عننا الأهلي قيد بيرسي تاو، على الرغم من أن اللاعب يعاني من إصابة مزمنة، فهو لا يرغب في الرحيل عن القلعة الحمراء، لو رحل سيطلب مستحقاته كاملة عن السنوات المتبقية في عقده".
هل توافق على صدور تشريع قانوني بحبس الزوج حال تعرضه للزوجة بالضرب؟

هل توافق على صدور تشريع قانوني بحبس الزوج حال تعرضه للزوجة بالضرب؟
ads
ads
ads
ads
ads
ads