المواطن

رئيس مجلسي
الإدارة والتحرير
مسعد شاهين

هنادي مهنا: "أنسحبت من تصفيات برنامج ذا فويس فرنسا بسبب التمثيل"

الأربعاء 30/نوفمبر/2022 - 01:29 م
هنادي مهنا
هنادي مهنا
منة الله نجاح
طباعة

كشفت الفنانة هنادي مهنا عن خوضها تجربة أداء في برنامج أكتشاف المواهب الغنائية "ذا فويس" في نسخته الفرنسية.

 

وأضافت خلال أستضافتها في برنامج "من مصر" المذاع على شاشة قناة "سي بي سي" أنها تجاوزت التصفيات الأولى في المسابقة حتى وصلت إلى التصفيات النهائية مع 500 متسابق، لكنها في النهاية أضطرت للأنسحاب بسبب انشغالها بالدراسة.

 

وأوضحت: "بعدها الدنيا اخدتني اكتر ورجعت مصر وكنت في الأكاديمية مع والدي، وبحب التدريس للأطفال، وعندي ذكريات كتيرة مع اللي درستلهم في الأكاديمية".

 

بداية مسيرتها الفنية

وتحدثت عن بداية إنشغالها في التمثيل قائلة: " أول عمل شاركت فيه في مسلسل أفراح إبليس، وكلمنى المخرج وتواصل معايا، ومحدش يعرف أنا بنت مين ومكنتش عاوز استخدمها في أي حاجة، وجربت وكان الكلام بالصعيدي، ومش نزل زبقالي سنة كنت بمثل ومفيش حاجة تنزل".

 

وتابعت: "لما نزل المسلسل في رمضان 2018 سافرت برا وزعلت، ورمضان 2019 كان أكثر سنة جالي فيها عروض كتيرة فيه، وشاركت في 3 مسلسلات في نفس الوقت، شاركت في مسلسل حكايتي وزلزال وبركة، وكنت باخد البطانية معايا العربية عشان كنت بنام فيها، لأن كنت بتنقل من تصوير مسلسل لمسلسل، وكانت سنة حلوة أوي".


هنادي مهنا ومشاركتها في مسلسل "مكتوب عليا"

وأعربت "مهنا" عن سعاتها العارمة بمشاركتها في مسلسل "مكتوب عليا"معلقة: "أكرم كفنان بحبه جدًا وبحب اغانية جدًا وعلى المستوى الانسانى مجتهد جدًا، ومبسوطة أن انا اتعرفت عليه، وشخصية الكوميديا في المسلسل كانت صعبة عليا، لكن الحمد لله ربنا كرمنى بالدور.

هل تتوقع استمرار تراجع مستوى النادي الأهلي خلال الفترة المقبلة؟

هل تتوقع استمرار تراجع مستوى النادي الأهلي خلال الفترة المقبلة؟
ads
ads
ads
ads
ads
ads