المواطن

رئيس مجلسي
الإدارة والتحرير
مسعد شاهين

وفاة محمد الماوي ضحية كلب المذيعة أميرة شنب

الأحد 09/أبريل/2023 - 07:07 م
وفاة جار أميرة شنب
وفاة جار أميرة شنب
منار محمد عبد الهادي
طباعة
توفي محمد محب الماوي ضحية كلب المذيعة أميرة شنب مقدمة برنامج «أميرة في المطبخ»، وذلك بعد دخوله في غيبوبة عدة أسابيع وكان المستشار حمادة الصاوي النائب العام في مصر، أمر بحبس زوج إعلامية شهيرة، المتهم المسؤول عن واقعة كلب بمدينة الشيخ زايد، احتياطيًّا على ذمة التحقيق.

وفاة جار أميرة شنب

وكانت قد سردت جارة أميرة شنب التفاصيل الحادث: «واللي عندها كلب بيتبول ضخم العضلات اللى من المحظور استيرادهم دوليا دول، وبالرغم أن هو محب للحيوانات فعلا، إلا أن الكلب ده كان دايما يهاجمه في الطالعة والنازلة، وكان بيقول أنه صعبان عليه جدا إنه مش واخد عناية كافية في تحسين السلوك، وإنه بيهاجم كل اللى بيشوفه».

وأضافت: «يوم الاحد اللي فات قرر محب إنه يخبط على باب مدام أميرة عشان يطلب منهم يسيطروا شوية على كلبهم بدل ما هو عمال يهاجمهم كده من ورا السور القصير اللي عادي جدا إنه ينط من فوقيه!! فتحت له الشغالة، وقبل ما يفتح بقه بكلمة واحدة خرج الكلب المفترس ده من وراها، وهجم علي محب في مدخل العمارة اللي كان واقف فيه ابنه، وحاول إنه يفدي ابنه، الكلب حرفياً قام بإفتراسه بدون مبالغة، عض في الذراع والفخذ وأماكن متفرقه من الجسم نتج عنها قطع نافذ في الأوتار والأعصاب!!! وفجأه المدخل كله بقى دم».
هل تتوقع تألق إمام عاشور مع الأهلي هذا الموسم....؟

هل تتوقع تألق إمام عاشور مع الأهلي هذا الموسم....؟
ads
ads
ads
ads
ads