المواطن

رئيس مجلسي
الإدارة والتحرير
مسعد شاهين

محمود فوزى يشيد بدخول الهضبة موسوعة «جينيس»

الخميس 29/سبتمبر/2016 - 05:13 م
أحمد عفيفى
طباعة
علق الناقد الفنى محمود فوزى على دخول عمرو دياب موسوعة جينيس عبر صفحته الشخصية على موقع التواصل «فيسبوك» وكان المتوقع منه أن يهاجمه كالمعتاد ولكنه لم يفعل هذا.

وقال فوزى: «مطالبات غريبة من البعض ليا من امبارح برأيي فى دخول عمرو دياب موسوعة جينيس للأرقام القياسية بتحقيقه لأكبر عدد من جوائز الموسيقى العالمية وكونه الأكثر مبيعا للألبومات فى الشرق الأوسط وكأن (البعض) عايزنى أهاجم عمرو دياب لمجرد انتقادى لألبوماته أو بعض أغنياته اللى بشوفها أقل من مستواه وتاريخه».

وأضاف فوزى: «لأ مش هعمل كده بالعكس أنا فرحان بفوز نجم كبير زى عمرو دياب بشهادة عالمية زى ديه ولا ينكر عليه فاهم أو واعى أو حتى متابع من بعيد أنه الأكثر مبيعا فى الشرق الأوسط والأكثر حصولا على جوائز موسيقى عالمية متفوقا بكتير عن كل مطربى العالم العربى».

وتابع فوزى: «مش معنى عدم رضائى بشكل شخصى عن بعض أعماله إنى أهاجمه فى حاجة يستحق عليها الإشادة لأنه فعلا مطرب عالمى ويكفينى شرف أنه رافع اسم بلدى فوق ومشرفها فى اى مكان بيروحه أو جايزة يتقال إن مصرى فاز بيها».

واختتم فوزى حديثه برساله قائلًا: «لأ يا أيها البعض أنا أسف جدا إنى مش هحقق لك امنيتك بالعكس أنا فخور بعمرو دياب وبالجايزة وبالشهادة الجديدة اللى أضافها لتاريخه الطويل المشرف».
هل تتوقع تألق إمام عاشور مع الأهلي هذا الموسم....؟

هل تتوقع تألق إمام عاشور مع الأهلي هذا الموسم....؟
ads
ads
ads
ads
ads