المواطن

رئيس مجلسي
الإدارة والتحرير
مسعد شاهين

الجمهور يطالب بإقالة الجهاز الفني لطنطا بعد الهزيمة من الأسيوطي

الأحد 03/ديسمبر/2017 - 11:18 ص
محمد عصر
طباعة
تسببت خسارة نادي طنطا أمام نادي الاسيوطى أمس بهدفين مقابل هدف وحيد في اشتعال الأوضاع داخل الوسط الرياضي لأبناء السيد البدوى بمحافظة الغربية.

حيث تعرض نادى طنطا لانتقادات حادة من جانب الجماهير المنتمين للبيت الطنطاوى حيث يرى الكثيرون أنه حان الوقت لتغيير المدير الفنى خالد عيد الذى وصفوه بالضعيف لكونه لم يكن لديه أي تأثير على أداء الفريق مؤكدين أن خط الهجوم ظهر ضعيفًا للغاية والدفاع ووسط الملعب وكان يجب تدعيم هذه الخطوط بصورة أكبر.

وكانت طنطا قد تلقت هزيمة مستحقه وسقط أمام مضيفه نادي الاسيوطى بهدفين مقابل هدف وحيد في مباراة أقيمت على ملعب منتجع الاسيوطى.

وعقب نهاية اللقاء رصد “المواطن” العديد من التعليقات الغاضبة من جانب جماهير وإعلام طنطا واجتمعت الآراء على انه يبدو بأن طنطا في حاجة إلى مدير فنى آخر يعيد له هيبته وقوته للدخول فى المنطقة الدافئة قبل فوات الاوان والسقوط فى الهاوية ”.

وغرد عبد العزيز الحصرى: الناس اللي بتقول أننا عملنا ماتش كويس وأفضل من المباريات اللي فاتت احنا متفقين معاهم ولكن في حاجة غلط محدش فاهمها ولكن الدوافع محتاجة تتغير بالاضافة لسوء الحظ المتكرر وخصوصا للاعبين اللي معندهاش طموح أنهم يكونوا في مكان كويس ومستكترين علي نفسهم يلعبوا مرتاحين وكانهم لازم يتحطوا تحت ضغط لاخر مباراة في الدوري.

وكتب عمر القرشي: لابد من التعاقد مع لاعبين أصحاب خبرات في يناير مهما كلفنا الامر ومهما كانت التكلفة لكن هتكون أقل من المصاريف اللي الادارة هتدفعها لو نزلت درجة تانية وفكرنا أننا نصعد تاني وخصوصا بنصف الملعب والمدافعين الفريق يعاني من قصور واضحة ولابد من علاجها بأسرع وقت ممكن.

وقال عبد الرحمن على: الاسيوطي شكلة اتغير مع علي ماهر، الرجاء شكلة اتغير مع عماد النحاس، مصر المقاصة شكلة اتغير مع عماد سليمان، انبي شكلة اتغير مع ايهاب جلال.. طنطا محتاجة مدرب يغير منها والتجديد مطلوب لمصلحة الفريق ودا مش عيب هي الكورة كدة المهم مصلحة الفريق.

فيما أوضح احد المقربين من الشأن الطنطاوى أحمد المليجي: كل من له علاقة بكرة القدم يعرف أن مشكلة طنطا في المدير الفنى وقلبي الدفاع فهل يستثمر الوقت لجلب مدرب ومدافع يسد هذه الشوارع التي قد لا نراها في فريق حارة.

وقال محمد السعدنى: الجهاز الفني دوره انتهي بعد خسارة اليوم ولابد من التغير وتقديم الشكر للجهاز الفني علي الفترة اللي فاتت واللحاق بالفريق قبل فوات الاوان.

فيما قال معتز غنيم: اللعيبه ده لازم تتعاقب والجهاز الفني لازم يتغير وبعض اللعيبه لازم تمشي استعينو بالناشئين احسن مستوي لاعيبه مش سيئ ده اقل من السيئ كمان لا يوجد جري ولا في ثبات بالكوره على الارض وتحس ان مفيش نفس اصلا نص شوط فقط.

ونختتم رصد التعليقات الغاضبة مع تغريدة كبير مشجعى طنطا "محمد النوبي": يا جماعه احنا امامنا فرصه ان باقى علي ماتش الاهلى 14يوم يبقى الاصلح انى اجيب مدير فنى جديد يشتغل مع اللاعيبه الفترة دى.
هل تتوقع تألق إمام عاشور مع الأهلي هذا الموسم....؟

هل تتوقع تألق إمام عاشور مع الأهلي هذا الموسم....؟
ads
ads
ads
ads
ads