المواطن

رئيس مجلسي
الإدارة والتحرير
مسعد شاهين

بعد اتهامه بسرقة الألحان.. أول رد من تامر عاشور على عمرو مصطفى

الإثنين 10/يوليو/2023 - 03:16 م
تامر عاشور وعمرو
تامر عاشور وعمرو موسى
ياسمين أحمد
طباعة
اتهم الملحن عمرو مصطفى الفنان تامر عاشور بسرقة ألحانه، خلال احدث ظهور له، إلا أن تامر عاشور رد على تلك التصريحات وكشف حقيقة الخلاف بينهما.

 كتب تامر عاشور عبر حسابه الرسمي بموقع التواصل الاجتماعي فيسبوك: «رداً على عمرو مصطفى أغنية “الرك على النيه “ ألحان عمرو مصطفى وف اي حفله ومكان بقول كده والملحن اللي باعهالي ”المُقتَبِس الحقيقي ” عمرو مصطفى مجبش سيرته نهائي مش عارف ازاي مع إنه عارفه من ٨ سنين لما قفلنا الموضوع ده "انا وهو " في مكالمتنا مباشرة».

رد تامر عاشور على تصريحات عمرو مصطفى 

وأضاف:«وبعدين أنا مالي ده صِراع مُبدعين ويقدر ياخد حقه قانوني ويوقفها محدش منعه أنا أداه على كلامه ده غير إن الاستعانه بعمرو مش صعبه واشتغلنا مع بعض اغنيه "انطق"».

وتابع:«كل الحكايه انه معرفش يجاوب على السؤال "الصناعه انهارت ازاي وانت عمود من عمدان الصناعه ؟ السؤال اللي مش هتلاقي له إجابه مهما توّهت الناس اللي كلهم قالولك أنك مجاوبتش بمنتهى الوعي .. وأنا الحقيقه كنت مُنتظر إجابتك علشان اقولك الصناعه فيها كام عمود غيرك وكام مُطرب عمل تاريخ وعلامات من غيرك ومنهم انا وكام مُلحن وشاعر وموزع اشترك في نجاح مطربين واعلانات وتترات وكل حاجه حصلت عادي بدونك».

واختتم:«أني احترمتك أو على حد قولك ان تامر وهو بيكلمني "كان واقف كدهو " طبعا احترمك واقدّرك انت استاذ كبير بس قلّيت في نَظر تلميذك لما اتكلمت في التلفزيون عن ان فيه حد عموما احترمك وكأنه حدث جلل لأستاذ كبير زيك».

أخبار تهمك

هل تتوقع تألق إمام عاشور مع الأهلي هذا الموسم....؟

هل تتوقع تألق إمام عاشور مع الأهلي هذا الموسم....؟
ads
ads
ads
ads
ads